Tuesday, April 04, 2006

Efter dagens föreläsning känner jag mig nog mest träffad i frågan om vem som utnyttjat sin skolblogg på sämsta sätt. Min blogg har större likheter med 14 åringars dagboksinlägg på lunarstorm än något diskuterande eller analyserande av medieteknik. Förutom kanske min teori om vikbara PDF:er som jag fortfarande inte lyckats reda ut.

Det ska dock bli ändring. En totally akademisk-makeover om vi nu ska sätta namn på det. Jag ska i alla fall börja med att lägga upp seminarieanteckningarna då det inte verkar liika hektiskt på skolfronten just nu. Det här med att vår föreläsare Mats skulle ha en monoton röst (som han tydligen hade ursäktat sig för under måndagen) märktes inte av. Samtidigt kanske det berodde på att den passade in i kontexten av koder man, än så länge, inte fattar så mycket av. Jag tror att man/jag kommer ha stor nytta av den här delkursen dock.

I veckan ska jag starta en ny blogg. En php-logg, en PLOGG. Eller låter Phlogg bättre?

Ikväll så får vi heja på bajen igen. Skönt att få ”vi mot dom” känslor ibland. Det kan nog alla behöva. 2 x Island kan bli intressant också.

"Just idag är jag stark..." och så vidare.

3 comments:

Inez Lindh Isefält said...

Jag kan ju säga att Mats just nu funderar på hur han ska göra med loggboken till hemtentan då jag märkt att det inte går att lägga in kodexempel på PHP här i posterna.
Förmodligen blir det något liknande det vi hade på Publicering via Internet, som vi slänger upp på servern under våra användarnamn.
Men vad vet jag ???

Niklas said...

Fan jag missade "Just idag är jag stark" stod och drack bira i vip baren under Norra läktaren, det är ju faktiskt lite av en sådan eftersom det bara är säsongarna som har tillträde. Så fort jag satte mig ner uppe på läktaren och såg mathcne komma igång så blev jag nykter...

Niklas said...

Vad tyckte du om derbyt då?