Wednesday, April 12, 2006

I en rannsakan av mitt nuvarande rum hittade jag små skrivna lappar från nyår. Lapparna gick ut på att alla (som ville) skulle skriva ner sitt nyårslöfte. Sedan skulle de högläsas av utnämnd person och förhoppningsvis gissas. Jag har faktiskt hållit mitt löfte än så länge om inte lite föör mycket. Bäst att publicera dem innan de försvinner i nästa flytt.

Jag tror inte det är alla men ”here goes”:
  • ”Jag ska skärpa mig” (på en toalettpappersbit)
  • ”Jag ska bli en bättre människa”
  • ”Jag lovar att göra någonting svårt, som jag egentligen helst skulle vilja undvika, varje dag.”
  • ”Jag ska försöka inte låta mitt humör gå ut för mycket över mina vänner och ovänner” (skrivet på en tågbiljett mellan Stockholm C och Hässleholm C)
  • ”Börja mer ta dan som den kommer och inte planera så mycket”
  • ”Etablera trängselavgifterna! Heja!!!”
  • ”1 (en) timmes obligatoriskt umgänge med Svenska Akademin per dag.
  • ”Gå med i en kör”
  • ”Jag ska äta frukost varje morgon!”
  • ”Nästa år ska jag ha mustasch minst en gång i veckan”
  • ”Jag ska inte ändra på så mycket. Om nästa år blir lika bra som detta så finns det ingen anledning.”
  • ”Jag ska gå upp tre kilo :).”

Det ser ut som om jag inte får räkna mig till Situation Stockholm anhängarna längre. Jag kommer att flytta inom kort. Inte nog med det kommer påsken spenderas i Östersund med R, V och kanske D. Man kanske ska passa på att kolla in högskolemöjligheter när man ändå är där. Jag är inte så mycket för att ha snö i byxbensvecken, eller nariga fingrar dock.

D bjöd på middag igår med H som jag inte träffat på väldigt länge. Det blev mycket minnen men också diskussion om bostadssvårigheter, våldtäkter och Mohamedteckningar. Minnen innefattade bl.a. då jag, TYDLIGEN (har svårt att tänka mig), vid en tysklektion svarade ”vad fan vill du?” på vår läskiga tysklärarinnas språkrelaterade fråga. Enligt H satt jag också och sov vid tillfället och vaknade och röt till. Mitt morgonhumör är inte det bästa så det skulle hypotetiskt kunna vara sant. Jaja, även fast jag inte tror/har något minne av det, så är det alltid kul när personer spär på historier.

2 comments:

Niklas said...

Det hade varit förbaskat kul om du sagt det på tyska också...gjorde du det?

Förövrigt kan jag inte bestämma mig vilket löfte som är ditt. Antingen är det frukostlöftet eller så är det mustachlöftet.

Inez Lindh Isefält said...

Nä... mustach kan det inte vara... har inte sett någon.

Berätta nu! Vilket är ditt?